söndag 18 april 2010

PostHeaderIcon Aska, ditt motiv i tiden !!!!

Som en skänk från "ovan" har askan spridit sig över europas norra del och gett oss en liten känning över hur liten vi människor är på jorden egentligen. Aldrig någonsin förut jhg blivit så road av en "naturbetingelse". Samhällen i "kaos" och nyhetsrapporteringar som talar om panik för att varor inte kommer i tid, människor inte får åka på semester i tid m.m. MEN HALLÅ... Faktum är faktum. jag menar likaväl som "krisplaner" för epedemier m.m så måste det väl för sjuttsingen finnas någon som har funderat på att man kan skeppa med båt eller tåg. ?????? Varje dag som flygen står nere på marken är en vinst för JORDEN och människorna på den, vare sig de vet om det eller inte... NU till något som ligger rätt i Tiden.. Jag har skaffat mig en CYKEL.... denna underbara uppfinning har jag nu för första gången sedan tonåren satt mig på, och jag kunde nästan ta på känslan av frihet när jag av egen kraft trampade mig framåt. Visserligen så var det kanske inte bästa dagen att prova cykeln på då det var motvind som gjorde att jag rullade baklänges, men ÄNDÅ...... Nästa grej.... Jag har bestämt att erbjuda mina ben en löptur i något trevligt löparlopp.... Med reservation att jag kanske inte pallar hela.. har ju aldrig sprungit så långt förut menar jag.. så någon som har en UTMANING att erbjuda???? Bäst förslag vinner. :).... Over and out / ashes to ashes :)...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Miljöpartiet VAL

Lilla Jag

Lilla Jag

About Me

miljöpartist
Borås, Västra Götaland, Sweden
En 27 årig småbarnspappa, ursprungligen från Göteborg men bor numera tillsammans med fru och barn i det sköna Svaneholm utanför Borås. Jobbar inom behandlingsektorn som Familjehemskonsulent, vilket är ett inspirerande jobb som gör att jag får utlopp för en av mina passioner. Möten med människor. Jag älskar att möta människor. ALLA människor i alla former kvalisorter och ursprung. det roligaste som finns är att i mötet med någon människa få möjligheten att lära sig något nytt. Är i övrigt aktiv i Miljöpartiet och är speciellt intresserad av sambandet mellan miljöpolitik och socialpolitik. Att vi som människor mår bra går hand i hand med en grön vision.
Visa hela min profil